منبت دکوری گل چوبی جلوه ای از هنر و مدرنیته

دسته بندی ها :
منبت دکوری گل چوبی جلوه ای از هنر و مدرنیته

منبت کاری چوب، انواع محصولات چوبی حکاکی شده با طرح های مختلف را شامل می شود. این طرح ها ممکن است منبت برگ، منبت حیوانات، انسان ها، گل و… باشند. منبت دکوری گل چوبی یکی از زیباترین طرح هایی است که مورد پسند بسیاری از افراد با سلیقه های مختلف قرار می گیرد و کاربردهای گوناگون و فراوانی دارد.

منبت دکوری گل چوبی چیست؟

منبت کاری گل نیز مانند دیگر انواع منبت روی چوب ساخته می شود. در این نوع منبت کاری یک قطعه چوب با جنس مناسب ، مانند چوب گردو، توسکا، راش، تبریزی، چنار و امثال آن ها انتخاب می گردد. دلیل انتخاب چوب خاص برای اجرای منبت گل آن است که این چوب ها دارای بافت یک دستی هستند و در حین تراشیده شدن خرد نمی شوند. بنابر این استحکام و دوام چوب استفاده شده در منبت دکوری گل چوبی همیشه کمی بالاتر است.

رنگ طبیعی چوب موجب زیباتر شدن طرح های منبت چوبی می شود. برای پیاده سازی طرح یک گل، ابتدا منبت کار تصویر گل مورد نظر را در جهت بافت های چوب روی آن رسم می کند و سپس با مغار و دیگر ابزار، منبت دکوری گل چوبی را پیاده سازی می نماید.

کاربرد گل منبت چوبی

انواع طرح های منبت کاری شده برای ساخت لوازم تزیینی یا بخش هایی از وسایل خانه و لوازم اداری مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال بسیاری از کابینت های کلاسیک دارای تاج چوبی با طرح منبت دکوری گل چوبی شده ساخته می شوند. همچنین از منبت گل در ساخت پایه و تاج صندلی ها و انواع مبلمان لوکس استفاده می گردد. بر روی درب بسیاری از کمدها و کابینت های چوبی، طرح هایی از گل های چوبی منبت اری شده به چشم می خورد.

تولیدی منبت قربانی با استفاده از دستگاه های سی ان سی پیشرفته چوب و نیز استفاده از نرم افزارهای طراحی و ماشینکاری ، از پیشگامان تولید لوازم دکوری و منبت چوبی در ایران است. جهت بازدید از نمونه های منبت دکوری گل چوبی از فروشگاه آنلاین قربانی دیدن کنید.

مطالب مرتبط

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری