76216003 - 76216824 - 76219243 - 76219235

ghorbaniwoodcarving@gmail.com

قاب آیینه مدرن

منبت قاب چوبی زیباترین ساختار هنری در بنا

همه ما در زندگی خود دست کم ، یک مرتبه از قاب برای قرار دادن عکس ، استفاده نموده ایم. قاب های موجود در بازار انواع متفاوتی دارند. برخی فلزی هستند ، و برخی دیگر از جنس پلاستیک ، رزین و … میباشند.حتی  برخی از قاب ها در خانه ها ؛ با تکنیک گچ بری طراحی میشوند. در این میان قاب های چوبی زیبایی خاصی دارند . و چون از جنس چوب میباشند ،آرامش طبیعت را ، با خود به فضا وارد میکنند. این نوع قاب ها شامل  دو دسته ساده ، و منبت کاری شده هستند.که دسته منبت شده به آن فاب، زیبایی و ارزش بسیار زیادی میبخشد.

کاربرد قاب چوبی منبت کاری شده

قاب آینه چوبی کلاسیک چهارگوش چوبی

منبت کاری روی قاب چوبی ؛ تنها برای ایجاد چهار چوبی زیبا ، برای عکس نیست .بلکه قاب چوبی  ،چند کاربرد گوناگون دارد. مثلا یک تابلو فرش نفیس و دست بافت ؛ نیازمند قاب چوبی زیبا و با ارزشی است . که به آن جلوه بیشتری ببخشد.  منبت قاب چوبی ؛ برای ساخت قاب آینه نیز ،استفاده  می گردد.خصوصا اگر قصد دارید، آینه ای بزرک را در سالن پذیرایی نصب کنید. استفاده از منبت قاب آینه چهار گوش چوبی ، بهترین گزینه خواهد بود.

قاب آیینه کلاسیک متقارن

منبت قاب چوبی چگونه اجرا می شود

برای حکاکی روی قاب چوبی ؛ ابتدا باید طرح مناسبی در نظر گرفته شود. معمولا بر روی قاب های چوبی ، از طرح های مرتبط با طبیعت، نظیر گل های متنوع یا برگ ، استفاده میگردد. اما میتوان طرح های دیگری مثل :پرندگان و حیوانات  کوچک را نیز ، برای این کار انتخاب نمود. این طرح ها توسط کاغذ کاربن ، روی چهارچوب قاب کپی میشود. و یا به صورت دستی ؛ طراحی میگردد. منبت کاری قاب ؛ در این مرحله آغاز میشود . و یک فرد ماهر توسط مغار  و دیگر ابزار تراش چوب ، به کنده کاری مشغول میشود.تا تصویر سه بعدی و برجسته  طرح انتخاب شده ، روی چوب نمایان شود .  امروزه ابزار آلات و ماشینهای پیشرفته  ،در این حرفه وارد شده و سرعت کار را بالاتر میبرد.

قاب آیینه کلاسیک نامتقارن

انواع قاب چوبی

(قاب چوبی در انواع  و اشکال هندسی مختلف تولید میگردد. که انواع آن عبارتند از : کلاسیک چهار گوش ، کلاسیک متقارن و نامتقارن ،مدرن ، نئوکلاسیک و…  در مجموعه منبت چوب قربانی ، این  قاب ها توسط به روزترین نرم افزار ها و سخت افزار ها و ماشین آلات تولید میشود. (باشد که توانسته باشیم ، نظر شما را جلب نماییم.)

قاب آیینه نئوکلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *