76216003 - 76216824 - 76219243 - 76219235

ghorbaniwoodcarving@gmail.com

منبت چوبی حیوانات شکوه طراحی داخلی

منبت چوب ، یک هنر قدیمی است.که از ایران باستان ، بر جای مانده است . برای ساخت این صنایع دستی ارزشمند ، چوب های مرغوب و با کیفیتی را ؛ انتخاب میکنند. تا بر روی آن ، نقش های برجسته ایجاد نمایند . نقش هایی که برای منبت کاری ، روی چوب استفاده میشوند . هیچ محدودیتی نداشته ، و ممکن است ، طرح های متفاوت را شامل شوند . این طرح ها عبارتند از: طرح حیوانات ،حکاکی های دیواره های تخت جمشید ،گل ها یا ترکیبی از چند مورد میباشند. منبت چوبی حیوانات ، یکی از محبوب ترین طرح هایی است؛ که در طراحی دکوراسیون منازل ، هتل های مجلل و ادارات ، مورد استفاده قرار میگیرد.

استفاده از منبت چوبی در دکوراسیون :

منبت کاری روی چوب ، کاربرد های وسیعی دارد. اما هدف اصلی استفاده از آن،ایجاد جلوه ای زیبا در محیط ، با بهره گیری از عناصر طبیعی میباشد. با اندکی دقت ؛ در محیط های گوناگون خود ، متوجه میشوید؛ که پایه و تاج بسیاری از صندلی های، طرح منبت کاری شده ؛ از این طرح ها میباشند. در برخی ساختمانهای مجلل ، از منبت چوبی حیوانات، برای تزئین استفاده میگردد. درب بسیاری از منازل، با هنر منبت کاری زیبا شده اند . بسیاری از کمد های چوبی ، و کابینت ها دارای منبت کاری های ظریف و زیبا میباشند.

کاربرد های منبت چوبی حیوانات :

منبت کاری حیوانات روی چوب، به دو نوع متفاوت تقسیم میشود. در نوع اول : روی یک تکه چوب تخت ، طرحی از حیوانات گوناگون مانند : اسب حکاکی میشود .  به گونه ای که طرح ؛ حالت برجسته داشته باشد . این نوع منبت ،بیشتر در تابلوهای تزئینی ؛ منیت کاری شده ،یا سطوحی مانند: درب کمد به چشم میخورند . نوع دوم منبت چوبی حیوانات ، بدین شکل است ؛که طرح سه بعدی یک حیوان ، مانند: شیر ، اسب ،فیل و… توسط یک چوب برش داده میشود . سپس جرئیاتی مانند: یال ها ، چشم ها و… با ابزار ظریف منبت کاری ، روی آن حکاکی میگردد . تا یک مجسمه چوبی از حیوان مورد نظر ، بدست آید. از این نوع میتوان برای زینت بخشیدن ، به محیط های گوناگون استفاده نمود. 

199,000 تومان1,051,000 تومان
تومان
118,000 تومان637,000 تومان
تومان
127,000 تومان661,000 تومان
تومان
91,000 تومان469,000 تومان
تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *