منبت چوبی حیوانات شکوه طراحی داخلی

دسته بندی ها :
منبت چوبی حیوانات شکوه طراحی داخلی

منبت چوب یک هنر قدیمی است که از ایران باستان برجای مانده است. برای ساخت این صنایع دستی ارزشمند، چوب های مرغوب و با کیفیتی را حکاکی می کنند تا بر روی آن نقش های برجسته ایجاد نمایند. نقش هایی که برای منبت کاری روی چوب انتخاب می شوند هیچ محدودیتی نداشته و ممکن است طرح های متفاوت، حیوانات، حکاکی های دیواره های تخت جمشید، گل ها یا ترکیبی از چند مورد باشد. منبت چوبی حیوانات یکی از محبوب ترین طرح هایی است که در طراحی دکوراسیون منازل، هتل های مجلل و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از منبت چوبی در دکوراسیون

منبت کاری روی چوب کاربردهای وسیعی دارد. اما هدف اصلی استفاده از آن ایجاد جلوه ای زیبا در محیط، با یهره گیری از عناصر طبیعی می باشد. با اندکی دقت در محیط های گوناگون خود متوجه می شوید که پایه و تاج بسیاری از صندلی ها طرح های منبت کاری شده روی چوب هستند. در برخی ساختمان ها از منبت چوبی حیوانات برای تزیین محیط استفاده شده است. درب بسیاری از منازل با هنر منبت کاری زیبا شده اند، بسیاری از کمدهای چوبی و کابینت ها دارای منبت کاری های ظریف و زیبا هستند.

کاربرد های منبت چوب حیوانات

منبت کاری حیوانات روی چوب به دو نوع متفاوت تقسیم می شود. در نوع اول روی یک تکه چوب تخت، طرحی از حیوانات گوناگون مانند اسب حکاکی می شود. به گونه ای که طرح حالت برجسته داشته باشد. این نوع منبت بیشتر در تابلوهای تزیینی منبت کاری شده، یا سطوحی مانند درب کمد به چشم می خورد.

نوع دوم منبت چوبی حیوانات بدین شکل است که طرح سه بعدی یک حیوان مانند یک شیر، سر اسب، فیل و… توسط یک چوب برش داده می شود. سپس جزییاتی مانند یال ها، چشم ها و… با ابزار ظریف منبت کاری روی آن حکاکی می شود تا یک مجسمه چوبی از حیوان مورد نظر بدست آید. از این مجسمه ها می توان برای زینت بخشیدن به محیط های گوناگون استفاده نمود.

مطالب مرتبط

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری