نقش منبت چوبی در دکوراسیون داخلی

دسته بندی ها :
نقش منبت چوبی در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون، شیوه ای برای وارد کردن عناصر طبیعی به زندگی خشک و ماشینی شهری و تازه کردن روح انسان ها است. اما نمی توان از اشکال ساده چوب در طراحی محیط های شیک و مجلل استفاده نمود. به همین علت است که استفاده از منبت چوبی در دکوراسیون منازل و محیط های اداری، جایگاه ویژه ای دارد.

منبت کاری چوب چیست؟

هنر منبت کاری روی چوب یا نقش برجسته سازی از زیباترین صنایع دستی است که در ایران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در منبت کاری چوب، هنرمندان با استفاده از ابزارهای گوناگون، طرح هایی را روی سطح چوب های سخت و گرانبها می تراشند تا نقوش برجسته ای ایجاد شود. منبت چوبی در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان ها کاربرد وسیعی دارد.

منبت کاری حرفه ای بسیار دشوار و زمان بر است و به مهارت بالایی نیاز دارد. به همین علت لوازم منبت کاری شده از ارزش زیادی برخوردارند و اغلب به عنوان دکوراسیون منازل لوکس به کار می روند.

جایگاه منبت چوبی در دکوراسیون

منبت کاری صنعتی آمیخته به هنر است که از قدیم الایام در ایران به کار گرفته می شد. بسیاری از لوازم دکوراتیو نظیر پایه میزهای چوبی و مبلمان از چوب های منبت کاری شده ساخته می شوند، از هنرمنبت کاری برای ساخت قاب آیینه، ، لوازم تزیینی، تابلوهای تمام منبت، صنعت کابینت سازی، منبت جزیره آشپزخانه چوبی و پایه های جزیره ای به وفور استفاده می شود.

جایگاه منبت چوبی در دکوراسیون داخلی را نمی توان نادیده گرفت بسیاری از طراحان داخلی و دکوراتیوها ترجیح می دهند تا از چوب های طرح دار و تراش خورده برای زیباسازی و انتقال احساس در فضای داخلی کمک بگیرند.

در ساخت بسیاری از درب های نفیس و گران بها، از صفحات بزرگ چوب های منبت کاری شده استفاده می شود. همچنین در ساختمان های بزرگ سرستون های بسیار زیبایی از چوب منبت کاری شده نسب می گردد که به ساختمان جلوه بی نظیری می بخشد. تنوع در طراحی نرده های پلکان با چوب های منبت کاری شده بسیار بالاست و ساختمان را لاکچری و شیک نشان می دهد. استفاده از منبت چوبی در دکوراسیون داخلی انتخابی هنرمندانه است.

مطالب مرتبط

نظرات شما

لطفا برای ارسال دیدگاه ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .

ورود به حساب کاربری